zdrowie

Zdrowe żywienie – dobór składników odżywczych

Mamy kilka prostych kanonów zdrowego odżywiania, które wspomaga nam w utrzymaniu właściwej sylwetki ciała, nie jesteśmy w stanie bowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy także czas w jakim spożywamy posiłki. Tu zdania są podzielone bo, kiedyś uważano, nawet mamy stare przysłowie Śniadanie spożywaj jak cesarz, obiad jak król a kolację jak żebrak. Stare żartobliwe jednak i również ma sobie niemało prawdy. Aktualnie naukowcy twierdzą, ze powinniśmy spożywać więcej posiłków jednak w mniejszej ilości. Z pewnością jest istotne żeby posiłki były w słusznych porach dnia, by nie zaburzać regularności. Aktualnie często w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę aby syty posiłek skonsumować w pracy a nie wieczorem w mieszkaniu. Nawołują też, żeby pic niemało wody jest ona bo jednym z ważniejszych składników pokarmowych stworzonego przez nas organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to zostanie pobrane z organizmu ludzkiego. Inne składniki są dla nas ważne bowiem dostarczają nam niezbędnych elementów pokarmowych, witamin i są zalążkiem energii. 

Kompozycje odżywcze

Nie zapominajmy również o elementach odżywczych. Do ważnych składników pokarmowych kwalifikujemy białka, węglowodany, lipidy, kompozycje mineralne, witaminy. Białka oswobadzane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym ludzkiego organizmu ludzkiego. Zawsze białko kojarzy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to newralgiczne źródło energii, naszego organizmu a oczywiście pokrywają je głównie towary pochodzenia roślinnego. Cukry wolno dostarczać też, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakże pamiętajmy, że to tylko puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Oprócz stereotypowych elementów kalorycznych, osoby chcące zadbać o zdrowy styl życia oraz jedzenia powinny zainteresować się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego odkrywczego składnika pokarmowego wolno przeczytać na domenie internetowej nasiona chia. 

Dlaczego warto wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają bardzo obszerne ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć i koncentrację

korzystna mieszanka kwasów pozwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci, co więcej znacząco spowalniają proces starzenia

hartują układ kostny

błonnik zawarty w nasionach koryguje metabolizm oraz dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona ujmują cholesterol 

Jak dostrzega się, nasiona chia to idealny dodatek do diety oraz powszedniego stylu żywienia dla każdego człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *