motoryzacja

Domowa naprawa samochodu – czy warto??

Rodacy mają osobliwe zamiłowanie do robienia wszystkiego po swojemu, innymi słowy zmysł do kombinowania różnego rodzaju – na zasadzie stwierdzenia – Polak potrafi. W sferze motoryzacyjnej ta smykałka również ujawnia się na każdym kroku. Posiadamy upodobania do przerabiania własnych samochodów, modernizowania ich bez udziału licencjonowanych zawodowców tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na swoją rękę lamp ksenonowych. Taki zestaw nowoczesnego oświetlenia tego typu w autoryzowanym punkcie sprzedaży, wraz z montażem jest kosztem co najmniej kilku tysięcy złotych. Aby w następstwie tego zaoszczędzić, wielu naszych rodaków pozyskuje na bazarach oświetlenie tego typu, rzekomo oryginalne, wydając blisko 300 do 400 zł. Takie oświetlenie, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a w pewnych momentach wprost może narobić szkody podczas jazdy, kiedy razimy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Następna sprawa to kontrola drogowa, kiedy tak właściwie bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Naturalnie do tego w komplecie otrzymujemy mandat plus punkty karne – nie zawsze należałoby, w związku z tym kombinować w takich sprawach.

Filtry DPF oraz katalizatory

Powróćmy jednakże do o wiele bardziej poważnych problemów – filtry DPF oraz katalizatory. Wielu Polaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest naturalnie niezgodne z Polskim prawem. Czasami zamiast usuwać, dużo lepiej jest wyczyścić katalizator oraz DPF. Przedstawiają to zawodowcy, jakich wolno znaleźć na domenie czyszczenie filtrów fap. W pewnych momentach w razie awarii wystarczy czyszczenie DPF (obecnie niektóre polskie profesjonalne warsztaty oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, przepłukując filtr wodą z dodatkiem środków chemicznych pod ciśnieniem – taka metoda jest o wiele skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a czasami jego wymiana. Tutaj niemniej jednak uwaga – współczesne samochody są naszpikowane komputerami i domorosłe czyszczenie filtra ma prawo skutkować jeszcze większymi przeszkodami – radzimy udać się z tym do fachowców. Warto także dodać, że usuwanie katalizatorów oraz filtrów DPF jest w Polsce zabronione.

Notorycznie zdarza się, że posiadany pojazd nie spełnia wszelkich oczekiwań swojego właściciela. Jeżeli zakup innowacyjnego auta nie wchodzi w grę, dobrym pomysłem jest poddanie prywatnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to pochodzi z języka angielskiego oraz ma znaczyć dopasowywanie czy też regulację. W praktyce tuning wykorzystuje się, żeby polepszyć osiągi auta. To właśnie dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać większe prędkości i obroty silnika. Może mieć też lepsze przyspieszenie. Ostatnio coraz częściej przez tuning rozumie się upiększanie auta od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa też tuningiem optycznym. Nie wszyscy niemniej jednak uznają tą formę za tuning. Skupmy się jednak na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu wymiana katalizatora i regeneracja filtra cząstek stałych. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi auta

•​Obniży zużycie paliwa

Jak widać, tuning mechaniczny nie musi kojarzyć się wyłącznie z chipami oraz zwiększaniem ilości koni mechanicznych – czasem normalne zajęcie się katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych zezwala na znaczącą poprawę dla auta.

Możliwe że zainteresuje Was również wymiana fap.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *